Son Eklenenler

HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI ZİYARETİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK.

C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı, Müsteşar yardımcısı sayın Dr. Ahmet Genç ve Sigortacılık Genel Müdürü Gökhan Karasu’yu ziyaret ederek görevlerinde başarılar diledik. Acentelerin sorunları ve SAB derneğimizin taleplerini dosya halinde sunduk. Pek yakında paylaştığımız dosya ve SAB talepleri sizlerle paylaşılacaktır.

PROJEMİZİ SİGORTACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLE PAYLAŞARAK ÇALIŞMALARA BAŞLADIK TÜM ACENTELERDEN VE STKLARDAN DESTEK BEKLİYORUZ.

Acenteler komisyonlarını poliçe satışından elde etmektedirler. ancak poliçenin muhtevası gereği , bir çok hizmeti de poliçe süresi içinde müşteriye sağlamaktadırlar ve bunlardan her hangi bir kazançları yoktur bilakis masraf yaparak bu hizmetleri Sigorta şirketleri nam ve hesabına yaparak müşteriyi memnuniyeti sağlamaktadırlar , bu hizmetlerin başarılı bir şekilde icra edilmesi sigorta şirketinin marka değerine değer katmaktadır.

Biz acenteler olarak neler yapıyoruz

1-) Poliçe basımı , ulaştırılması , bilgilendirilme formlarının arşivlenmesi , MASAK belgeleri temini ve arşivlenmesi maliyetleri ,

2-) Kasko değer bildirim formunun doldurulup Müşteri namına Maliyeye verilmesi ,

3-) Müşterilere risk yöneticisi , fon yöneticisi sıfatıyla ,fizibilite çalışması yaparak en iyi teminat ve fiyat araştırması yapılması,

4-) Hasarları yönetmek , yerinde hasar tespit tutanağı düzenlemek , servis-eksper-asistans şirketi , sigorta şirketi arasında köprü oluşturmak , sorunları çözerek müşteriyi memnun etmek .

En önemli masraf kalemimiz ise hasarları yönetmektir.

Hasar esnasında acenteler neler yapıyor .

1-) Müşteri aranarak geçmiş olsun denir .

2-) Asistans hizmeti aranarak çekici araç istenir.

3-) Asistans hizmet çoğu zaman hızlı hareket etmez , birkaç kere daha aramak gerekebilir.

4-) Aracın yetkili servise çekildiği teyit edilir , hasar evrakları derlenerek , hasar dosyası açılması sağlanır.

5-) Eksperin gidip gitmediği teyit edilir. Bu arada müşteri aracı en kısa zamanda almak istemektedir. İkame araç tahsisi için Asistans hizmet aranır , müşteri aracına yakın üst segment bir ikame araç istenir. Bazen rent- a car firması doğru zamanda, doğru yerde, doğru aracı teslim etmez ,rent-a car müşteriden kredi kartı ister. Müşteri-asistans hizmet-rent a car arasında mekik telefon görüşmeleri yapılır.

6-) Eksper ön raporu Sigorta şirketi tarafından kabul edilmez işçiliği daha ucuz alternatif bir servis aranırken müşteri rahatlatılır.

7-) Eksper servis arasında tedarik edilecek parçalara yardımcı olunur , servis parçanın orijinal olmadığı yönünde müşteriye haber uçurur müşteri feryadı na cevap verilir.

8-)Hasarlı tampon vs oto King servisinde onarıma gider , müşteri orijinal sıfır tampon ister , tampona kefil olunur.

9-) Hasarlı parça bulunamaz , servis aracı zamanında teslim edemez , bu arada ikame araç süresi dolar , hatırlı müşteriyse asistans hizmet ve/veya hasar servisi aranarak ilave süre istenir. İlave süre alınamazsa ek süre için acente kendi uhdesinden ödeme yapar.

10-) Bu arada hasar servisi raporu şaibeli bulur , olay yeri inceleme firması olayı incelemek için müşteriye gider , sonra olay yerine gider , Müşterinin “ bana güvenmiyorsunuz isyanı “ bastırılmaya çalışılır.

11-) Araç teslim edileceği gün şirketten onay raporu servise ulaştırılmadığı için , hasar servisi ve/veya asistans hizmet , eksper aranarak onay belgesinin servise ulaştırılması , müşterinin aracını alması sağlanır.

12-) Müşteri hasardan sonra ziyaret edilir ve varsa kusurlarımız için af dilenir .

Hasarın şehir dışında olması halinde bu anlattığımız operasyonlara birkaç madde daha eklenebilir.

İşte bu hizmetlerin tamamı acente tarafından bedava ve 7/24 verilmektedir. Çoğu zaman aldığımız komisyonlar bir hasarda harcanmaktadır.

ÖNERİ: Her bir hasarda , hasar ödeme esnasında ,Müşteriden hasar dosyası masrafı alınsın, alınan masrafın %25 ı sigorta şirketinde %75 acentede kalsın.

Bu ücret için ikame poliçe eki tanzim edilsin .

Bu ücret dosya başına en az 50. Tl olsun .

Bu husus kasko genel şartlarına yazılsın her şirketin istisnasız uygulaması sağlansın.

Bu öneri gerçekleştiğinde acenteye 37,5 Tl hasarı yönetme masrafları karşılığı bir nebze olsun destek olur ve bu hizmetleri istekle verir ve müşteri memnuniyeti sağlanmasının arttırılmasına vesile olur. Ayrıca müşteri bir dosya masrafı olduğunu bildiği için 100-150 tl aralığındaki hasarları almaktan vazgeçebilir , bu suretle hasar prim dengesinin düzelmesine vesile olur.

Bu konuya ilişkin örnekler mevcuttur. Banka kredi verirken , akreditif açarken dosya masrafı almaktadır. Banka kendi paramızı bir tuşla havale ederken masraf almaktadır. Menkul değer yönetim şirketleri dosya masrafı almaktadır.

Bu önerimizin , STK lar tarafından , Ticaret odaları meslek komiteleri tarafında ve en önemlisi SAİK tarafından desteklenmesini ve önerilerle gürbüzleştirilmesini beklemekteyiz.

Acentelerin masraflarını azaltmak için , gelirlerini arttırmak için çalışmalarımız devam edecektir .

Bu projeyi geliştirecek , öneri ve düşüncelere açığız , derneğimize mail atarak görüşlerinizi paylaşmanızı rica ederiz.

sab@sab.org.tr

SAB AR-GE KOMİSYONU

Hakkımızda irmakaja_sab

Ayrıca Kontrol Edin

SAB Yeni Yönetim Kurulu Görev Dağılımı

SAB Yeni YÖNETİM KURULU Soldan sağa:Fuat Bozkurt,Selim Koşak,Nuri Peri-Sayman,Burcu Yıldız Yenigün,Reşit Çakas-Başkan,Kemal Yankuncu-Başkan Yardımcısı,Ayberk Dönmez,Erdinç …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir