SAB Dijital Sigortacılık Konuşması

Değerli meslektaşlarımız;

Bisigortacı Dijital Sigortacılık Etkinliğinde SAB Başkanı Doğan Şen’in konuşmacı olarak yer aldığı Panel ve konuşma metnidir.

HERŞEY ÇOK HIZLI DEĞİŞİYOR

Dünyada olduğu gibi ülkemizde de , teknoloji ve müşterilerin beklentileri hızla değişiyor.

İnternet, globalleşme, dünyanın dört bir yanından yeni rakipler, yeni dağıtım kanalları, yeni iletişim kanalları, fiyata duyarlı müşteriler , yeni ürünler , oluşumuna neden oluyor. Çağımızda, sadece iş yapılan pazarlar hızla değişmekle kalmıyor, teknoloji de bu değişimi destekliyor. Mobil telefonlar, video-konferans sistemleri, e-ticaret, e-posta, dijital TV , akıllı mobil cihazlar , bunun bir parçası olarak karşımıza çıkıyor.

 

Sigortacılık sektörünü , gözle görülür elle tutulur , nesnel olarak işlevselliği bilinen ticari mallar sektörlerinden ayrılması gerekliliği hepimizin kabul ettiği bir gerçek olmalıdır. . Sigortacılık bir sözleşmenin , satılma işidir ve sigortacılık zor bir meslektir.

Sigorta sözleşmesi İçinde ; hukuk , iktisat , muhasebe , mühendislik ,Coğrafya , jeoloji , meteoroloji ,psikoloji , Siyaset bilimi ,bazen tıp , bazen motorlu araç bilgisi , denizcilik bilgisi , barındıran karmaşık bir yapıdır . Sadece gelecekte yaşayabileceğiniz riskler için bu sözleşmeyi para vererek alırsınız ve kendinizi güvende hissetmek istersiniz.

Sigortacılığın en önemli unsuru güvendir , Bir şirketin blanço büyüklüğünün , o şirketin marka değerinin yarattığı güven Elbette tüketici için çok önemli .   Sigorta alıcısı , tercihini yaparak   bir şirketten bir sözleşme almaya teşebbüs ettiğinde , gerçek güven ihtiyacı bu safhada öne çıkmaktadır. Sigorta alıcısı sözleşmenin doğru bir sözleşme olup olmadığını , lüzumsuz prim ödeyip ödemediğini , sözleşmenin kendisini ne kadar koruduğunu bilmek istiyor.

Sigorta alıcısı teknolojiyi , dijitali kullanarak İnternette araştırma yapıyor , çok hızlı iletişimde olmak istiyor ,e- maille , online real time bilgi istiyor. Ama nihayetinde karmaşık bir sigorta sözleşmesini satın alırken işin içinden çıkamıyor , ve çoğu zaman işin uzmanını yanında istiyor , sözleşmenin kendisine faydalarını , kendisini sıkıntıya sokacak hususları , bilgili , güvendiği bir insandan , bir danışmandan , bir fon yöneticisinden satın almak istiyor . İş te bu kişi Sigorta acentesidir.

Sigortalı ; Gece yarısı – bayramda – tatilde her an acentesiyle irtibata geçip danışmanlık alabileceğini biliyor . Acente müşteriye sözleşme dönemi içinde bir yıl boyunca , devamlılığı ve sürdürebilirliği sağlıyor , sigortalının haklarını koruyor .

İşte bu nedenle Dünya da Sigorta alıcısının % 70 acenteyi tercih ediyor.

Gayet tabii bir kesim sigorta alıcısı , Web den   mikro sigorta ürünleri kapsamında , bir seyehat sigortası , ferdi kaza , yada trafik sigortası gibi daha az karmaşık ürünleri satın alabiliyor.

Sigortacılıkta gelişmiş ülkelerde bile bu oran %7 – 8 oranlarını geçmemiştir. Türkiye deki sosyolojik yapı içinde de geçeceği beklenmemektedir.

Özetle sigorta alıcıları teknolojiden ve dijital imkanlardan faydalanmak istiyor ama yüz yüze satıştan , acenteden vazgeçmiyor , bu nedenle yapılan dijital yatırımların , dijital işlevselliği sağlayacak yazılım ve projelerin tamamının , Sigorta şirketlerinden başlayıp , en önemli satış kanalı acentelere kadar uzanıyor , içine alıyor olması gerekmektedir ve bunu esasen , acenteler olarak beklemekteyiz.

Bu gerçeklikler ortadayken , acenteyi önemsemeden , web ten satış yapmayı planlayan , call center dan satış yapmayı planlayan sigorta şirketleride , yazılımlarda başarısız olacaklardır. Özellikle alternatif satışları cazip hale getirmek için , acentesiyle rekabet ederek daha ucuz poliçe satış yapmaya çalışmaları , acente komisyonlarını sıfırlamaları , acente teşkilatından kopmasına neden olacaktır . Orta vadede ise sigorta alıcısına ; acenteden pahalı , web den ucuza sigorta alınır imajını pekiştireceklerinden sektöre ve ülkemize zarar vereceklerdir.   Bu nedenle , sadece acentesiyle büyümeyi planlayan , elektronik , dijital modernizasyonlarda acentesiyle birlikte hareket eden sigorta şirketleri kazanacak ve güçleneceklerdir   doğal olarak biz acenteler tarafından daha çok benimsenecekler sevileceklerdir.

BİZ ACENTELERİ KAPSAYACAK DİJİTAL YATIRIMLARDAN BEKLENTİLERİMİZ NELERDİR.

CRM

Az zamanda çok işler yapmak .

İşlerin daha kontrollü yapılması

Raporlamanın çok boyutlu olması

Çapraz satış yapmaya imkan tanıması

Mobil cihazlarla hızlı satışlar yapılması

Masrafların minimize edilmesi için ,

Zaman tasarrufu

Personel tasarrufu

idari masraflardan tasarruf ve sonuçta

karlılık.

BEKLİYORUZ

Dijital yazılımlar acentenin yükünü hafifletmeli   , esasen sigorta şirketlerine ait olan ama acenteye yüklenilmiş operasyon masraflardan kurtarmalıdır. Bu nedenle acente üzerinde yük olan bilgilendirme formu ve MASAK belgelerinin temininden ve arşivlenmesinden kurtulmak istiyoruz.

1-) Mikro poliçelerin acentelerin web sayfalarından , mobil cihazlarından , satış yapmaya olanak sağlayan yazılımlar ve uygulamaları bekliyoruz. Yakın gelecekte insan yoğunluğunun olduğu yerlerde kiosklardan mikro poliçelerin satılacağını biliyoruz , bu kioskların o bölgedeki acentelerin satışı olacak şekilde bir yapılanmaya gidilmesini bekliyoruz.

2-) Acentelerin elektronik ve dijital olarak donanması konusunda sigorta şirketlerinden beklentilerimiz var.

3-) Acenteler KOSGEB kredilerinden faydalanmalı ve acente kendini dijital ortama hazırlamalıdır.

bu kredilerden faydalanabilmek için acenteler birleşmekten çekinmemeli , bir çok küçük portföy yerine paylaşılan tek ve büyük portföy oluşturmak ve kosgeb kredilerinden faydalanmak çok daha değerli hale gelmiştir.

4-) Dijital yazılımların , sigorta sahtekarlık ların önüne geçiyor olmasını ve haksız yere ödenen hasarların kontrol altına alınmasını bekliyoruz.

Bunun için trafik kaza tespit tutanağının , dijital ortamda kullanma oranının arttırılması , teşvik edilmesi gerekmektedir. Bu itibarla  kaza tespit tutanağını kolay ve doğru doldurması sağlanmalıdır.   çekilecek fotoğrafların   ve özellikle , hasarın oluş şeklini tespit için mobese ve EDS kameralarıyla online entegre edilmesini bekliyoruz.

5-) Dijital modernizasyon ve mobille satış yapma imkanı acenteye sağlanırken , güvenlik önlemlerinin alınmasını bekliyoruz. Dijital yazılımlarla , yetkisiz kötü niyetli kişilerin , poliçe satış yapmalarının önüne geçilecek güvenlik kilitleri kurulmalıdır. Yazılımcı , Sigorta Şirketi ve acenteler arasında hazırlanacak tek tip güvenlik sözleşmelerinin hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu çok önemli bir husustur. Yetkisiz kişiler ve kurumların yasal olmayan , hatalı , etik dışı satışları , Sektöre , acentelere, sigorta şirketlerine zarar vermektedir. Dijital ortam bu yasal uygulamalara engel olmalıdır.

6-) Dijital ortamın , yazılımların , acente tarafından kazandırılmış müşteri datalarının , bilgi paylaşımına engel teşkil edecek , kontrol edecek , kimin paylaştığına şeffaf bir şekilde iz bırakacak , tarzda yazılmasını beklemekteyiz.

7-) WEB den dijital satış yapan meslektaşlarımızı , UZAKTAN SATIŞ YÖNETMELİĞİ dahilinde bir takım çok zor kurallarla engellenmekteyiz , bu kuralların hafifletilmesini istiyoruz .

Ayrıca bu konudan olmak üzere hiçbir yazılım şirketinin , sigortacılık işi ile ilgilenmeyeceği   yasal olarak sağlanmalıdır.

Acenteler sektörümüzde en önemli satış kanalıdır , acentelerin gözetilmesi ve kollanması , modernize edilmesi ni kesinlikle bekliyoruz .

Acentelere mikro sigortalar dışında ürünlerde teknik bilgi gerektiren konularda eğitim vermeye devam edeceğiz . SAB olarak , meslektaşlarımızın en küçük bir mevzi kaybetmemesi için durmadan çalışacağız.

Teşekkür ederim.

Doğan Şen

SAB Yönetim Kurulu Başkanı

 

 

 

Hakkımızda sab

Ayrıca Kontrol Edin

SAB Yeni Yönetim Kurulu Görev Dağılımı

SAB Yeni YÖNETİM KURULU Soldan sağa:Fuat Bozkurt,Selim Koşak,Nuri Peri-Sayman,Burcu Yıldız Yenigün,Reşit Çakas-Başkan,Kemal Yankuncu-Başkan Yardımcısı,Ayberk Dönmez,Erdinç …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir